Evenementenlocatie Gooiland in Hilversum zegt niet langer overal ‘ja’ op. Vanaf nu focust de locatie zich op de zakelijke markt: beurzen, congressen en bedrijfsfeesten. Deze keuze staat niet op zichzelf. Het afgelopen jaar is Gooiland een transitie gestart. Het begon met een verbouwing, de reorganisatie van het team en zet zich dit najaar voort met een nieuwe algemeen directeur. Deze week is de nieuwe website gelanceerd.
Ruim een jaar geleden werd besloten dat er verandering moest komen om Gooiland te laten groeien. Een grootschalige verbouwing werd gevolgd door de bepaling van de positionering.
Positionering van Gooiland
Djoeke Bakker, marketingmanager: “In een klein team zijn we teruggegaan naar de basis: waarom bestaan we? Hoe onderscheiden we ons? En wat willen we bereiken? Hier kwam uit voort dat je onze evenementenlocatie niet los kunt zien van het karakteristieke pand. Kies je voor Gooiland, dan is de uitgesproken stijl van ons pand van onomstotelijke invloed op je evenement. Dat is onze kracht. En die constatering geeft ons sturing. Net als de herdefiniëring van onze koers: zakelijke evenementen.”
Team versterken
Parallel aan de zoektocht naar het waarom van Gooiland vond een reorganisatie plaats. In een jaar tijd is het team nagenoeg geheel vernieuwd. Michiel Poeth, interim Operationeel Directeur: “We hebben echt gekeken wie welke kracht heeft en daar de functies op aangepast. Aan het team zijn ook nieuwe functies toegevoegd. Zo hebben we nu een eventproducer, die de voorbereiding van het evenement van a tot z doet en het aanspreekpunt is voor opdrachtgevers. Het team is klaar voor de toekomst.”
Per augustus 2019 start Lydia Baloe als Algemeen Directeur. Zij gaat de dagelijkse leiding van het team op zich nemen. Tot een jaar geleden was zij Operationeel Directeur bij de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Over Gooiland
Gooiland is een modern rijksmonument, gebouwd in 1936 in de stijl van het Nieuwe Bouwen. Een pand waar licht en ruimte evenementen karakter geven en duurzaamheid een belangrijke rol speelt. De geschiedenis van de locatie en Hilversum als mediastad zie je terug in de uitstraling van de locatie. De locatie beschikt over 17 ruimtes en is gespecialiseerd in congressen, beurzen en bedrijfsfeesten voor 100 tot 1.500 gasten.